Ech te kopie… kiedy znaleźć czas na ich zrobienie? Po co je w ogóle robić? Czy są mi potrzebne?
Odkąd powstały komputery wszyscy w branży (IT) grzmią jednym głosem: “Wykonuj kopie bezpieczeństwa”.
Nie chodzi tutaj o jakiś dodatkowy wymóg. Tutaj chodzi o oszczędność czasu, pieniędzy, nerwów i przede wszystkim Twoich danych! Tutaj chodzi o to co MUSISZ wykonywać cyklicznie.
Zalety:
1. tani (jeśli wykonujesz go sam i regularnie)
2. zautomatyzowany (są programy potrafiące robić go automatycznie, w tle)
3. prostota obsługi
Ad1. zakup sprzętu potrzebnego do wykonania backupu swoich dokumentów może zaczynać się już od 40zł za 16GB danych (dokumenty czyli pisma Word, tabelki Excel i inne drobne dokumenty z Pulpitu spokojnie się zmieszczą).
Ad2. możesz zainstalować darmowy program, który działając w tle będzie pamiętał za Ciebie o wykonaniu backupu danych plików/katalogów o danej porze dnia lub nocy 🙂
Ad3. myślisz, że wykonanie kopii bezpieczeństwa jest dla twardzieli? Nic bardziej mylącego – spokojnie wykonasz go sam 🙂
W następnym artykule powiem Ci jak zrobić prosty backup na przykładzie dwóch wariantów:
1. komputer biurowy
2. komputer domowy
Jeśli spodobał Ci się ten artykuł kliknij “Lubię to” będę wiedział, że to mój czas nie idzie na darmo 🙂
1 Trackback