Windows 10 i HP – nie działa skaner

Dzisiaj udało się rozwiązać kolejny problem – skanowanie z urządzeń HP, które są podłączone przez sieć, do komputera na którym zainstalowany jest Windows 10.

Zauważyłem, że problem pojawia się na komputerach, które posiadają Windows 10. Nie jest istotne czy jest to komputer z zainstalowanym Windowsem 10 (od nowości) czy zaktualizowany z Windowsa 7 czy Windowsa 8 do Windowsa 10.

W tym konkretnym przypadku było urządzenie HP Color LaserJet CM1312.

Co dziwne sterowniki na stronie producenta są dla Windowsa 10 w wersji 32 i 64bitowej jednak po instalacji tych sterowników nie działa skanowanie przez sieć. Wbudowany program Skanuj czy oryginalny program HP do obsługi skanera “nie widzi” go.

Rozwiązaniem tego problemu będzie ściągnięcie programu HP Scan and Capture ze strony: https://www.microsoft.com/pl-pl/store/apps/hp-scan-and-capture/9wzdncrfhwl0

Oczywiście należy posiadać konto Microsoft (czyli w domenie office.com lub w domenie outlook.com). Konto także można za darmo założyć.

Zrzut ekranu 2016-06-17 o 20.22.07

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.