Serwis HP czyli CSR samodzielna naprawa przez klienta HP

naprawa HP

Dzisiaj krótka wzmianka o tym jak szybko i sprawnie można zgłosić uszkodzoną część (na przykład uszkodzony dysk twardy) w serwisie HP poprzez Internet.

Ostatnio trafił do nas laptop (na gwarancji HP), który (jak się okazało po przeskanowaniu programem HD Tune) miał uszkodzony jeden bad sector.

Nie wiedząc o istnieniu usługi CSR zadzwoniliśmy na infolinię HP. Tam pracownik call-center poprosił o przeskanowanie dysku z poziomu BIOSu. Na początku dysk miał się skanować 4godziny, jednak po krótkiej chwili (bad sector był na początku dysku) test się zakończył i wyskoczyły trzy informacje (w tym Failure ID):

Identyfikator usterki (Failure ID): M0CDXX-1H66KW-XYXYX-61WS03

Mając już nr zgłoszenia (uzyskany poprzez infolinię) Failure ID dopisaliśmy na stronie: http://www.hp.com/go/csr

Należy się zarejestrować, podać numer zgłoszenia (Identyfikator zgłoszenia) i można dodawać kolejne informacje dotyczące tej sprawy.

Pozytywnie zaskoczyła nas obsługa HP – w dniu zgłoszenia wysłano do nas płyty instalacyjne z Windows 7 oraz sterowniki do laptopa. Zgłoszenie było w poniedziałek o 10:00, przesyłka była nadawana z Francji i przyszła na drugi dzień o godzinie 11:00. To jest duży plus!

Druga, chyba jeszcze milsza informacja, jest taka, że HP wysyła nowy dysk zaraz po podaniu Failure ID. Uszkodzony dysk należy odesłać (przesyłka do klienta i wysyłka do magazynu HP jest realizowany za pomocą firmy UPS i jest na koszt HP) w ciągu 5 dni. Dysk przyszedł na drugi dzień po zgłoszeniu.

Minusem może być to, że pomimo tego, że zaktualizowaliśmy informacje o Failure ID na stronie to i tak zadzwoniliśmy i to ta osoba przyjęła informacje i wysłała do nas dysk.

Testowany dysk był w laptopie: HP ProBook 4540s Notebook PC

Ogólnie pozytywnym aspektem jest to, że HP praktycznie nie czekając na części od klienta wysyła do niego niemalże od razu płyty instalacyjne i nowy dysk.